CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

22 April 2011

my body less oxygen .. huhu

kata orang ..tanda-tanda awal kekurangan oksigen termasuk kelemahan keseluruhan, kelesuan, masalah peredaran darah, masalah penghadaman, kesakitan otot, pening, kemurungan, hilang ingatan, tidak rasional, lekas marah, perut berasid dan masalah pernafasan.

   Jelas badan manusia hari ini tidak berfungsi dengan berkesan disebabkan kekurangan oksigen. Kekurangan oksigen yang kronik, atau keadaan anaerobik, pada tahap sel akan membawa kepada pengumpulan toksin berbahaya dan kumuhan berasid di dalam sistem kita, menjadikannya tempat pembiakan bakteria, virus dan patogen. Lebihan kumuhan berasid di dalam badan manusia adalah penyebab utama penyakit. Keadaan anaerobik boleh menyebabkan mutasi sel.

   Apabila sistem imun mengalami kekurangan oksigen, badan akan menjadi lebih terdedah kepada jangkitan bakteria, virus dan parasit, serta demam selesema .. hmm .. ny la yg berlaku pada saya sekarang .saya tahu pun sbd ayah saya yg tegur . and saya juga mmg da lama perasan prkara . pnh ade satu hari tuw ade orang call saya . tapi saya xdpt bersuara pun . tiba2 saya rase lemah dan tercungap2 cm org tak cukup nafas .. dan perkara yang paling ditakuti adalah Kekurangan oksigen boleh juga membawa penyakit yang membawa maut seperti kanser. Kanser dan kebanyakan jangkitan atau penyakit tidak boleh hidup di dalam persekitaran yang kaya dengan oksigen. Menurut Dr. Otto Warburg, pemenang Hadiah Nobel sebanyak 2 kali, “Penyebab utama kanser adalah penggantian pernafasan biasa sel badan dengan pernafasan sel secara anearobik ( kekurangan oksigen). 
saya akui saya kurang minum air .. dan badan saya dah pun bg effect yg cukup untuk wt saya rase tak selamat . sekarang ny pun mulut saya dah kering .. muka always pucat . mybf tak tahu kot pasal ny . saya tak penah bgtahu dy tntg keadaan saya sekarang . nasib la dy duk jauh dari saya . tak de la dy nmpak perubahan yang berlaku pada saya . minggu ny je hampir  3 kali berturut-turut saya tak balas sgt msg dy . saya tak smpai haty wt dy cm tuw .. tp saya mmg tak larat nak rply msg dy . mcm2 alasan saya bg bile dy da mara sbd saya balas msg dy cm nk tak nk je .. 

0 comments: